10 vanliga frågor

Hur gör jag för att beställa?

De flesta produkter går att beställa direkt genom att trycka på köp-knappen i webshoppen.
Det går även bra att ringa 040-671 00 05 eller 08-673 01 55 eller maila in er order på order@connectmarketing.se

Den information vi behöver är vilken produkt det gäller, antal, storlek, färger mm.
Önskas märkning behöver vi även vektoriserat tryckunderlag & önskad tryckplacering.
Utöver detta behöver vi ert organisationsnummer, telefonnummer & e-postadress, leveransadress och faktureringsadress samt eventuellt önskat leveransdatum.

Hur lång leveranstid är det?

Vid beställning stämmer vi av med er om det finns något önskat leveransdatum.
Om det inte föreligger något önskat leveransdatum skickas julklapparna till angiven leveransadress inom en arbetsvecka.

Hur levereras varorna?

Normalt skickas godset från vårt eller leverantörens lager.

Tillkommer moms?

Moms på produkter är 25 % tillkommer.
Godis och matgåvor tillkommer moms på 12%.

Vad gäller för skattefria gåvor?

De flesta gåvor från arbetsgivare är skattepliktiga, men det finns undantag som kan vara fördelaktiga att känna till. Du kan läsa om skatteregler för företagsgåvor på vår hemsida genom denna länken eller på Skatteverkets webbplats.

Frakt?

Ja, frakt tillkommer alltid. Kostnaden för frakt kan variera beroende på om det skickas från vårt eller från någon av våra leverantörers lager.

Frakt webbshop

På webbshops order tillämpar vi schablonmässig frakt på 239 kr per webborder.
Denna frakt kan öka eller minska beroende på antal gåvor, antal gåvor beställda per leverantör samt vikt på godset.
Vi förbehåller oss rätten att korrigera frakt och bekräftar med en orderbekräftelse.

Hur betalar jag?

Vi skickar faktura i samband med leverans.
Fakturan kommer i separat försändelse.
Vi skickar helst faktura via e-post.
Vill ni ha en faktura via post tillkommer 39 kr.

Säljer ni till privatpersoner?

Nej, vi säljer endast till företag, kommuner, landsting, statliga institutioner och föreningar.

Vad är minsta beställningsantal?

Det finns ingen lägre gräns för hur många julklappar man vill beställa undantaget om de skall märkas med tryck/brodyr/mm.
Kontakta oss för mer information om så är fallet.
Priset kan dock variera beroende på hur många julklappar man vill beställa.
Kontakta oss för fullständiga priser i den kvantitet just ni är intresserade av, så återkommer vi med prisförslag.

Kan jag få ett fysiskt prov innan produktion?

Ibland kan det vara svårt att avgöra hur en produkt ser ut genom att bara besöka vår webbshop.
Vi skickar därför gärna ut prover så ni kan se hur produkten ser ut i verkligheten.
Proverna returneras sedan till oss, alternativt faktureras.

Erbjuder ni returrätt?

Nej, normalt erbjuder vi inte returrätt.
Vid reklamation skall vi kontaktas inom 10 arbetsdagar för att anmärkningen skall vara giltig.

Har ni en utställningslokal där man kan titta på era produkter?

Vi har en mindre utställningslokal på vårt kontor på Sporregatan 25 i Malmö där vi har ett urval av de produkter vi marknadsför.
Ring oss gärna innan ni kommer så det finns en säljare tillgänglig för visning.
Välkommen på besök!

Övriga försäljningsvillkor
- Vi reserverar oss för eventuella fel på webbsidan och i kataloger.
- Vi förbehåller oss rätten att under webbsidans & katalogens giltighetstid ändra priser eller villkor.
- Vi förbehåller oss rätten att leverera +/- 10% på tryckta varor